Vabljeni na mednarodni kolokvij Umetnost in estetika v posttranzicijskih razmerah


Slovensko društvo za estetiko
v sodelovanju z Alma Mater Europaea – Institutum Studiorum Humanitatis in The Global Center for Advanced Studies organizira
 44. mednarodni kolokvij z naslovom “Umetnost in estetika v posttranzicijskih razmerah”, ki bo med 20. in 21. oktobrom 2016 v prostorih Alma Mater v Ljubljani (Kardeljeva ploščad 1). Kolokvij bo potekal v angleškem jeziku.

S padcem železne zavese leta 1989 je prišlo do korenitih političnih, družbenih in ekonomskih sprememb v nekdaj socialističnih deželah. Na konferenci se želimo posvetiti umetniški produkciji in estetiki v okoliščinah, zaznamovanih s prehodom v pozni kapitalizem. Pri tem nas zanima specifičnost kulture, umetnosti in estetike v evropski regiji, ki je sicer formalno razumljena kot del prvega sveta, a jo zaradi kulturne drugačnosti in ekonomskih specifik prvi svet morda še vedno obravnava kot drugi svet. Zanimata nas tudi umetniška produkcija in estetika v neevropskih deželah, ki so prešle tranzicijo v pozni kapitalizem. Kakšna so razmerja sodobnosti do preteklosti in do drugih kultur? Kako umetnost in estetiko zaznamuje prehod v pozni kapitalizem in kako ju zaznamuje lastna kulturna tradicija? V nekaterih nekdanjih socialističnih deželah je imela kultura posebno mesto v družbenih sferah in je umetnost predstavljala eno redkih okolij, v katerih je bilo možno izražati ideološko nesoglasje. V sodobnosti razmere poznega kapitalizma narekujejo nova razmerja med kapitalom in umetnostjo, ki med drugim usmerjajo vso ustvarjalnost h kreativni ekonomiji. Kaj to pomeni za umetnost, ki si zada nalogo družbene angažiranosti in si prizadeva k prispevanju kritičnih komentarjev oz. intervencij? Kakšna so nova razmerja med umetnostjo in politiko ter med umetnostjo in ideologijo? Kako kulturo, umetnost in estetiko v posttranzicijskih razmerah zaznamuje kultura prvega sveta? Kako opredeliti sodobno umetnost in sodobno estetiko, do katere mere so ustrezne splošne opredelitve, na primer s sklicevanjem na globalizirani svet in aktualne tehnologije, oz. do katere mere je smotrno posebej opredeljevati produkcijo v posttranzicijskih razmerah? Ne nazadnje nad zanima tudi razpravljati, kakšna je recepcija in mesto umetniške produkcije in estetike, distribuirane iz razmer posttranzicije?

Program(.PDF):

Thursday, October 20

9.45 – 10.00 odprtje
10.00 – 10.35 Miško Šuvaković, “Art and Aesthetics under Post-Transition: Grey Zones Now and Here”
10.35 – 11.10 Aleš Erjavec, “Art and Recent Politics of Representation in Eastern Europe”
11.10 – 11.30 odmor za kavo
11.30 – 12.05 Nikola Dedić, “Art After Postsocialist Transition”
12.05 – 12.40 Creston Davis, “Iron the Curtain and Other Aesthetic Myths”
12.40 – 14.30 odmor za kosilo / Lunch Break
14.30 – 15.05 Andreja Hribernik, “Museums and the Political”
15.05 – 16.40 Darko Štrajn, “Transition in the Balkans’ Cinematography”
16.40 – 17.15 Jan Babnik, “The Photographic Return to the Real. And the Real Being Rather Impatient”
17.15 –17.35 odmor za kavo
17.35 – 18.10 Irena Plešivčnik, “Kreativne industrije in trajnostna paradigma” 18.10–18.45 Petra Bole, “Art Jewellery under Post-Transition”

petek, 21. oktober / Friday, October 21

10.00–10.35 Polona Tratnik, “Becoming (m)Other – Maja Smrekar’s Biopolitical Manifesto”
10.35–11.10 Bojana Matejić, “Humanitarianism vs. Dehumanization of Art in the Post-Socialist Spaces of Culture”
11.10–11.30 odmor za kavo / Coffee Break
11.30–12.05 Sebastjan Leban, “Radical Critical Politics/Aesthetics”
12.05–12.40 Lev Kreft, “Squaring the Circle: Troubles with Artivism”
12.40–14.30 odmor za kosilo / Lunch Break
14.30–15.05 Mojca Puncer, “The Case of Participatory Art in Slovenia Under Post-Transition”
15.05–16.40 Tomaž Toporišič, “Post-Transition and the Consequences of the Performative Revolution”
16.40–17.15 Kaja Kraner, “Production of Contemporary Art: Between Cultural Policy and Production of (the Effects of) Truth”
17.15–17.35 odmor za kavo / Coffee Break
17.35–18.10 Gita Zadnikar, “Aesthetics, Art and Movements of Resistance”
18.10–18.45 Pia Brezavšček, Alja Lobnik, “What Becomes of Art After Future Ends? The Example of Rog Factory”
18.45–19.00  zaključek / Closure