Povezovanje institucij za učinkovito poučevanje


Alma Mater Europaea – ECM je uspešno zaključila projekt ‘Oblikovanje za povečano kompetentnost skozi aktivno participacijo v visokem šolstvu’, ki je temeljil na izboljšanju kakovosti in učinkovitosti poučevanja in učenja v visokošolskem izobraževanju ter opolnomočenju posameznikov in institucij v visokem šolstvu.

“Projekt je izboljšal sodelovanje in povezovanje institucij na vseh ravneh formalnega in neformalnega izobraževanja. Z vzpostavitvijo sodelovanja z izbranimi partnerji, vključno z norveškimi visokošol-skimi ustanovami, so učitelji, vodstva institucij, ponudniki usposabljanja in politični odločevalci dobili dostop do sodobnih, na študente osredotočenih praks, s čimer imajo možnost primerjati te prakse z obstoječimi praksami v slovenskem okolju. Na ta način so dobili dostop do vsebin za izboljšave,” pojasnjuje vodja projekta na Alma Mater doc. dr. Polonca Serrano

Projekt je sofinanciral Norveški finančni mehanizem Norway Grants, organ upravljanja na slovenski strani pa je bila Služba vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko. Glavna ideja Norway Grants je zelena, konkurenčna in vključujoča Evropa.

Partnerji v projektu: 

Alma Mater Europaea - ECM (vodilni partner) - didaktično usposabljanje, oblikovalsko razmišljanje, poučevanje s tehnologijo;

Gospodarska zbornica Slovenije - GZS - ekonomske potrebe, vseživljenjsko učenje; 

Kristiania University College (KUC) - uporabno učenje za inovacije v družbi; 

Pedagoški inštitut – PI - pedagogika, razvoj učiteljev; 

Študentska organizacija Slovenije – ŠOS - potrebe, interesi in zaposlovanje študentov; visokošolska politika. 

“Posameznike in institucije smo opolnomočili za aktivnejšo udeležbo pri razvoju visokega šolstva na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni ter zagotovili visokokakovostne učne izkušnje za osebje in študente ter s tem povečal njihovo učinkovitost in prispevek k izobraževanju in družbe kot celote,” še dodaja dr. Serrano.

Glavni cilj projekta: 

- izboljšati kakovost in učinkovitost poučevanja in učenja v visokem šolstvu, 

- opolnomočiti posameznike in institucije v visokem šolstvu za aktivno odzivanje na izzive priprave študentov za delo in življenje v 21. stoletju, 

- sodelovanje z drugimi deležniki z izmenjavo dobrih praks na področju spodbujanja spretnosti in kompetenc v izobraževanju.

V okviru projekta so bile prepoznane temeljne značilnosti pedagoških praks, ki so skladne z načeli aktivnega poučevanja za razvoj ključnih kompetenc 21. stoletja v visokem šolstvu. Razvile in razširile so se nove prakse in učna okolja, ki temeljijo na načelih aktivnega poučevanja za 21. stoletje, ter zagotovljajo razvoj in trajnost aktivnih učnih okolij v celotnem visokem šolstvu v Sloveniji. 

Zasnova didaktičnega programa Uvod v poučevanje in učenje v visokem šolstvu – UPUVI, je bila usmerjena v razvoj in izboljšanje spretnosti in kompetenc predavateljev za ustvarjanje aktivnih učnih okolij v njihovih specifičnih izobraževalnih kontekstih. Oblikovana pa je bila tudi mreža interaktivnih učnih okolij za inovativno poučevanje v pedagogiki aktivnega poučevanja na vseh ravneh formalnega in neformalnega izobraževanja v visokem šolstvu. 

Za namen zagotavljanja in razširjanja visokokakovostnih, k uporabniku usmerjenih virov za podporo strokovnemu razvoju učiteljev ter krepitev njihovih pedagoških veščin in kompetenc za ustvarjanje aktivnih učnih okolij v visokem šolstvu, je bilo razvito tudi Digitalno Središče za okrepljeno poučevanje & inovacije – SOPI

Galerija