
Zaključen je interdisciplinarni projekt Digitalna in robotska podpora v dolgotrajni oskrbi: krepitev kompetenc za praktične rešitve, ki se je izvajal na Univerzi Alma Mater Europaea v sodelovanju z domom za starejše Mavida Radlje ob Dravi.
Projekt sta vodila dr. Nataša Štandeker in g. Miha Mihalj, s strokovno podporo sodelavcev univerze in aktivnim vključevanjem študentov.
Ključne projektne aktivnosti so bile:
Pridobivanje digitalnih kompetenc študentov v sodelovanju z mentorji in strokovnjaki, ki so zagotovili digitalna orodja.
Izvedba praktičnih usposabljanj in delavnic za zaposlene v DSO, stanovalce doma starejših občanov, njihove svojce ter predstavnike lokalne skupnosti. Delavnice so omogočile predstavitev digitalnih orodij in informiranje širše javnosti o ciljih in potencialu projekta.
Organizacija simpozija, kjer smo obravnavali možnosti širše uporabe digitalnih orodij v dolgotrajni oskrbi in krepili sodelovanje med ključnimi deležniki.
Skupna evalvacija izkušenj in prenos znanja v pedagoški proces.
Posebna zahvala gre študentom Univerze Alma Mater Europaea in partnerskih univerz, ki so s svojo zavzetostjo bistveno prispevali k uspešni izvedbi projekta:
- Neşe ODABAŞ, zdravstvena nega (Erasmus študentka)
- Anastasija Dvanajščak, management v zdravstvu in socialnem varstvu
- Špela Kos, socialna gerontologija
- Lorna Munda, socialna gerontologija
- Rok Šadl, zdravstvena nega
- Vid Mahorič, informatika in tehnologije komuniciranja
- Gašper Zigmund, psihologija
- Luka Urban Kitek, psihologija
- Lucija Kolenc, psihologija
Na zaključnem dogodku smo izvedli tri delavnice o implementaciji robotskih tehnologij v dolgotrajni oskrbi. Udeležila se jih je tudi dr. Maša Jazbec iz Katapulta Trbovlje, skupaj z robotko Lili in robotskim psom. Študenti so pod mentorstvom dr. Štandeker predstavili primere uporabe robotov vodstvu, zaposlenim in stanovalcem doma Mavida Radlje ob Dravi.
Projekt je uspešno povezal izobraževalno in klinično okolje ter omogočil prenos znanja v prakso. S tem smo prispevali k večji pripravljenosti bodočih strokovnjakov, dvigu kakovosti storitev in boljšemu življenju starejših.
Projekt je bil izveden v okviru operacije iz razpisa »Problemsko učenje študentov v delovno okolje 2024–2027«, sofinancirane s strani Republike Slovenije in Evropske unije iz Evropskega socialnega sklada plus.