Priznavanje znanj

PRIZNAVANJE FORMALNO PRIDOBLJENEGA ZNANJA

Študent lahko po vpisu v študijski program vloži prošnjo za priznavanje že opravljenih študijskih obveznosti, ki jih je opravil na Alma Mater ali na drugih visokošolskih institucijah.

Za to mora izpolniti digitalni obrazec "Prošnja za priznavanje študijskih obveznosti" ter priložiti naslednje obvezne priloge:

  • Potrdilo o opravljenih izpitih (obvezno originalni izvod ali skeniran original),
  • Učni načrti (vsebinski programi) predmetov, ki jih želite priznati.
  • Potrdilo o plačilu obravnave prošnje v skladu s cenikom AMEU (opcijsko)

Predlagamo, da pred izpolnjevanjem prošnje najprej fotografirate ali skenirate obvezne priloge in jih shranite na vaš računalnik.

Predhodno priznavanje (pred vpisom)

Kandidati, ki želijo še pred vpisom pridobiti sklep Komisije za študijske zadeve o priznavanju izpitov, morajo prošnji priložiti tudi potrdilo o plačilu stroškov obravnave v skladu z veljavnim cenikom AMEU, razen če so izpiti opravljeni na Alma Mater.

V primeru, da kandidat realizira vpis v študijski program, se ta znesek odšteje od prvega obroka šolnine. Podatki za plačilo so navedeni tukaj.

Rok za oddajo prošnje

Komisija za študijske zadeve bo obravnavala le popolne vloge, prispele najkasneje do 15. novembra v tekočem študijskem letu. Vloge, oddane po tem datumu, ne bodo obravnavane.

Prosimo, da v prošnji navedete vse predmete, ki jih želite priznati za celotno obdobje študija, ne glede na to, v kateri letnik ste vpisani. Prošnjo je mogoče ponovno oddati le v primeru, da v času študija pridobite novo formalno izobrazbo.

Komisija za študijske zadeve prošnje študentov obravnava v skladu s potrjenim terminskim planom KŠZ za posamezno študijsko leto.

O sklepu Komisije boste obveščeni pisno po e-pošti na naslov, ki ste ga navedli v Prošnji.

Znižanje šolnine zaradi priznanih obveznosti

Na podlagi odločbe o priznavanju znanja lahko študent uveljavlja znižanje šolnine za tekoče študijsko leto, in sicer:

  • 30 % znižanje, če je priznanih 20–30 ECTS v posameznem letniku
  • 50 % znižanje, če je priznanih 31–40 ECTS v posameznem letniku

Znižanje se upošteva le za v celoti priznane študijske obveznosti.
Prošnji za znižanje šolnine je treba priložiti kopijo odločbe o priznavanju, prošnjo pa je treba oddati najkasneje 8 dni po prejemu odločbe. Kasnejših prošenj ne bo mogoče upoštevati.

Merila za priznavanje

Komisija za študijske zadeve bo upoštevala formalno pridobljena znanja, usposobljenost in zmožnosti, ki po vsebini in zahtevnosti v celoti ali delno ustrezajo splošnim ali predmetno specifičnim kompetencam posameznega študijskega programa.

Priznavanje poteka v skladu z:

  • Zakonom o visokem šolstvu  in
  • Merili za prehode med študijskimi programi.

Glavno merilo za priznavanje je primerljivost vsebine, obsega in zahtevnosti že opravljenih obveznosti s tistimi na študijskem programu Alma Mater.

Kontakt za pomoč:

Za dodatne informacije ali pomoč pri pripravi vloge se lahko obrnete na referat za študijske zadeve: referat@almamater.si

NEFORMALNO PRIZNAVANJE ZNANJA IN SPRETNOSTI

Za priznavanje neformalno pridobljenega znanja in spretnosti lahko zaprosijo kandidati, ki želijo, da se jim neformalno pridobljeno znanje in spretnosti upoštevajo kot pogoj za vpis ali kot del obveznosti študijskega programa, v katerega so že vpisani. Kandidat mora predložiti vsa dokazila, potrebna za  vrednotenje neformalno pridobljenega znanja in izkušenj. Postopek vrednotenja in priznavanja neformalno pridobljenega znanja in spretnosti je lahko plačljiv na podlagi cenika, ki ga sprejme Upravni odbor Alma Mater.
 

Postopek priznavanja neformalno pridobljenega znanja in spretnosti se prične na  zahtevo kandidata, ki v referat vloži pisno vlogo na obrazcu. Za študente študijskega programa fizioterapija je obvezen ta OBRAZEC.

POSTOPEK PRIZNAVANJA IZOBRAŽEVANJA ZA NAMEN NADALJEVANJA IZOBRAŽEVANJA

Kandidati, ki imajo tujo listino o izobraževanju in želijo nadaljevati izobraževanje na študijskem programu v Republiki Sloveniji, morajo imeti odločbo o priznavanju pravice do nadaljevanja izobraževanja v univerzitetnih oziroma visokošolskih strokovnih študijskih programih (v nadaljevanju: odločba o priznavanju). Kandidati, ki že imajo odločbo o priznavanju ali nostrifikacijo, se ravnajo v skladu z navodili za posredovanje dokazil o izpolnjevanju vpisnih pogojev in odločbe posredujejo skupaj z vsemi dokazili preko portala eVŠ. Za kandidate, ki še nimajo odločbe o priznavanju, pa velja, da izpolnjen elektronski obrazec za prijavo na študij, izpolnjen v eVŠ, šteje kot tudi kot vloga za priznavanje tujega izobraževanja. Kandidati, ki bodo oddali nepopolno vlogo za priznavanje izobraževanja za namen nadaljnjega izobraževanja, bodo individualno obveščeni o zahtevi in roku za dopolnitev vloge pisno ali preko portala eVŠ. Postopek priznavanja izobraževanja vodi pooblaščena oseba visokošolskega zavoda, kamor se je kandidat prijavil za študij.

Dokumenti, ki so potrebni za postopek:

  1. e-kopijo ali fotografijo listin/e o zaključenem izobraževanju v tujini, za katero želijo, da se prizna za obravnavo v prijavno-sprejemnem postopku;

Dokument iz točke 1 mora biti ustrezno legaliziran, in sicer:

  • Brez legalizacije: Avstrija, Bolgarija, Bosna in Hercegovina, Češka republika, Francija, Grčija, Hrvaška, Madžarska, Romunija, Severna Makedonija in Srbija.
  • Ostale države EU: overjena kopija
  • Ostale države izven EU: Apostil, če je država, ki je listino izdala, podpisnica Haaške konvencije.
  • Vse ostale države: Overitev strani Ministrstva za zunanje zadeve tuje države in nad-overitev s  diplomatskega ali konzularnega predstavništva Republike Slovenije v tujini, ki je akreditirano za to državo oz. s strani Ministrstva za zunanje zadeve Republike Slovenije.
  1. e-kopijo ali fotografijo listin/e sodno overjenega prevoda dokazila o izobraževanju iz prejšnje alineje v slovenski jezik, razen če je dokument izdan v hrvaščini, angleščini, nemščini ali italijanščini;

  2. e-kopijo ali fotografijo dokazil/a o vsebini in trajanju izobraževanja ter opravljenih obveznostih med izobraževanjem – izpis ocen iz najmanj zadnjih dveh letnikov srednješolskega izobraževanja ali izpis ocen iz študija in/ali priloga k diplomi;

  3. e-kopijo ali fotografijo listin/e sodno overjenega prevoda dokazila o izobraževanju iz prejšnje alineje v slovenski jezik, razen če je dokument izdan v hrvaščini, angleščini, nemščini ali italijanščini;

  4. kratek kronološki opis celotnega izobraževanja, ki ga pripravi in podpiše imetnik listine o izobraževanju oziroma njegov zakoniti zastopnik.

Kandidati oddajo e-kopije ali fotografije dokazil v portal EVŠ in naknadno posredujejo ustrezno legalizirane dokumente na: Univerza Alma Mater Europaea , Slovenska ulica 17, 2000 Maribor.

Seznam dokumentov, ki so potrebni za postopek priznavanja, se lahko razlikuje glede na državo izvora listine o izobraževanju, zato priporočamo, da se o podrobnejšem seznamu dokumentov oz. informacijah v zvezi s postopkom kandidati predhodno pozanimajo pri pooblaščeni osebi (international@almamater.si).