Projekt "Digitalna humanistika in oplemenitena resničnost v humanistiki (DHORH)"

Projekt "Digitalna humanistika in oplemenitena resničnost v humanistiki (DHORH)"

Izvajalec projekta: Univerza Alma Mater Europaea, Maribor (Fakulteta ISH)

Pedagoški mentor: doc. dr. Gašper Pirc, pred. Jernej Šilak
Partner iz delovnega okolja: izr. prof. dr. Matej Mertik (Matej Mertik, Informacijsko svetovanje ter druge dejavnosti, Labiatae Halonga s.p.)
Vključeni študenti: Saskia Štelcar, Tanja Trobec, Anja Hazimali, Aleksandar Stepanović Brodschneider, Lana Fulder, Filip Gungl, Gaja Lukacs Čufer, Alja Jeršič Mesarič, Neža Malek
Trajanje projekta: 25. marec 2025 – 30. junij 2025

O projektu:

Projekt Digitalna humanistika in oplemenitena resničnost v humanistiki (DHORH) je zasnovan z namenom, da humanistika ohrani svojo pomembnost v okviru sodobnih razprav o digitalizaciji in etiki umetnih sistemov. Cilj projekta je omogočiti interdisciplinarno raziskovanje, ki združuje tehnologijo in humanistične vede, ter omogočiti študentom pridobitev naprednih digitalnih veščin.

Cilji projekta:

  • Povečanje digitalnih veščin: Študentom omogočiti uporabo naprednih orodij za analizo podatkov, digitalizacijo virov, razvoj aplikacij in oblikovanje digitalnih arhivov.
  • Interdisciplinarno sodelovanje: Študenti različnih disciplin bodo sodelovali pri reševanju konkretnih izzivov, kot so digitalizacija knjižničnih virov, razvoj interaktivnih zemljevidov ali oblikovanje aplikacij za promocijo kulturne dediščine.
  • Razvijanje inovativnih rešitev: Organizacija hackathonov in projektnih dni, kjer bodo študenti tekmovali v razvoju digitalnih rešitev za humanistične izzive.

Glavne aktivnosti:

  • Delavnice in seminarji: Študenti bodo pridobili znanja in praktične izkušnje s področja analize podatkov, digitalizacije virov in razvoja digitalnih aplikacij. Delavnice bodo vodili strokovnjaki iz različnih področij, kot so informatika, arheologija, filozofija, sociologija in podjetništvo.
  • Interdisciplinarni projekti: V mešanih skupinah bodo študenti reševali konkretne izzive, kot so razvoj interaktivnih zemljevidov za zgodovinsko analizo, digitalizacija knjižničnih virov, ali oblikovanje aplikacij za promocijo kulturne dediščine.
  • Hackathoni in projektni dnevi: Dogodki, na katerih bodo študenti razvijali inovativne rešitve za humanistične izzive, katere bodo lahko uporabili v raziskovalnih projektih.
  • Sodelovanje z institucijami: Študenti bodo sodelovali z raziskovalnimi centri in podjetji ter preizkusili svoje rešitve v realnih raziskovalnih in poslovnih okoljih, zlasti na področju spletnega oglaševanja.

Rezultati in priložnosti za študente:

Projekt omogoča študentom pridobitev naprednih digitalnih kompetenc in izkušenj, ki so ključne za njihovo prihodnost na trgu dela. Študenti bodo razvijali inovativne rešitve za humanistične izzive, kar bo pripomoglo k digitalni preobrazbi humanistike in izboljšanju zaposljivosti mladih v digitalni dobi.

Glavni rezultati projekta:

  • Povečanje digitalnih in interdisciplinarnih veščin: Študenti bodo pridobili napredne digitalne kompetence in izkušnje sodelovanja z različnimi disciplinami.
  • Izboljšana zaposljivost: Praktične veščine, pridobljene med delavnicami, hackathoni in projektnimi dnevi, bodo študente naredile konkurenčnejše na trgu dela.
  • Inovativne rešitve za raziskovalne izzive: Razviti bodo konkretni produkti, kot so digitalni arhivi, aplikacije in interaktivne platforme, ki bodo v pomoč humanističnim raziskovalcem in širši družbi.

 

Projekt "Digitalna humanistika in oplemenitena resničnost v humanistiki" je bil izveden v okviru javnega razpisa Problemsko učenje študentov v delovno okolje: gospodarstvo, negospodarstvo in neprofitni sektor v lokalnem/regionalnem okolju 2024-2027 (PUŠ v delovno okolje 2024-2027) in se bo nadaljeval z novimi, inovativnimi projekti, ki bodo še naprej združevali tehnologijo in humanistiko.